Definitioner av kärlek #2

IKEA's hemsida har en automatisk kundservice vid namn Anna så jag tänkte att hon kanske vet något om kärlek:
Hej! Jag heter Anna. Hur kan jag hjälpa dig?

Du sa: Hej jag heter Josefin.

Det var ett ovanligt namn. Är du döpt till Ter josefin.?

Du sa: Nej jag är inte döpt.

Skulle du kunna upprepa vad du heter?

Du sa: Josefin heter jag.

Tack så mycket Ter josefin.. Trevligt att träffas!

Du sa: Jag har en fråga.

Jag uppfattade att du har något men resten förstår jag inte riktigt. Formulera dig gärna på något annat sätt.

Du sa: Vad är kärlek?

Jag känner inte till betydelsen.

Du sa: Har du aldrig varit kär?

Jag känner mig aldrig på något sätt. Jag bara är.

Du sa: Du bara är vad?

Jag besvarar ogärna personliga frågor. Fråga mig något om IKEA istället!

Du sa: Är IKEA bra på kärlek?

En del av vår policy är att erbjuda bra kvalitet till ett bra pris, allt för att våra kunder ska bli nöjda. Vi lämnar därför 25 års garanti på våra SULTAN madrasser. Våra kök har 25-års kvalitets och hållbarhetsgaranti. Vi har 10-års garanti på våra kontorsmöbler för offentlig miljö. Vi har också 10-års garanti på soffor, 25 års garanti på POÄNG-fåtöljer och 10 års garanti på trä- respektive laminatgolv. Läs mer om våra garantier på denna sidan.

Du sa: Vad har det med kärlek att göra?

Ibland kanske jag svarar lite fel. Formulera gärna om frågan om du inte är nöjd med svaret.

Du sa: IKEA + kärlek = sant ?

Du frågar något om IKEA och våra tjänster och produkter, men jag förstår tyvärr inte vad. Försök att ställa frågan på ett annat sätt!

Du sa: Det känns inte som att du kommer förstå mig ändå.

Det var tråkigt att höra.

Du sa: Jag tycker inte om din ton..

Själv gillar jag att prata med någon.

Du sa: Tydligen inte om kärlek.

Det är uppenbart.

Du sa: Nehe, men då säger väl vi hejdå nu då?

Hej då Ter josefin! Tack för att du tog dig tid att tala med mig.

Du sa: Jag heter fortfarande inte Ter Josefin.

Det var tråkigt att höra.

Du sa: Anna du är jobbig nu.

Om du inte vill prata med mig längre är det bara att stänga mitt fönster.



Vilket jag här också gjorde. Nej, IKEA's Anna var visst inte rätt person att fråga om kärlek.....


Kommentarer
Postat av: Paulina

Åh vad gosig hon verkar ;)

2010-04-27 @ 20:30:11
URL: http://paoulina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0